Jumat, 01 Juni 2012

The Miser



A miser sold everything he had and bought a lump of gold. Then, he buried it in a hole in the ground by the side of an old wall. He went to look at his buried gold daily.
One of his workmen observed his frequent visits to the spot and decided to take a look. He discovered the hidden treasure and stole it. On his next visit, the Miser found that his gold is gone and he began to tear his hair and cry hysterically.
One of his neighbors saw him overcome with grief and learning the cause. Then, the neighbor said "Don't be sad. Just take a stone and burry it there as if it is your gold. It will be just the same because when your gold was there, you did not make the slightest use of it."


* Moral dari cerita ini: Nilai sebuah barang yang kita miliki sebenarnya dinilai dari manfaat yang kita dapatkan dari barang itu. Walaupun memang, pada kenyataan, saat ini banyak orang yang membeli emas dan hanya menyimpannya, karena harga emas terus naik dan itu adalah investasi yang cukup menguntungkan. Kesalahan dari the Miser adalah dia menjual SEMUA yang dia miliki lalu membeli emas yang kemudian dia kubur itu.

* The Miser adalah cerita pendek dari Aesop. Cerita ini bahasanya telah kami ubah supaya lebih mudah untuk dimengerti oleh anak-anak.

0 komentar:

Posting Komentar